Online Marketeer

Vanuit Ilionx ben ik als online marketeer betrokken geweest bij de online marketing voor hotel Okura Amsterdam. Voor het hotel heb ik een tijd lang de online marketing deels zelfstandig en deels in temaveband uitgevoerd. Zo lag mijn main-focus op SEA en heb ik samen met het team ook nog gekeken naar de SEO en de customer journey en daarmee het A/B testen van delen van de website. Online marketeer is in mijn ogen dan ook een veel bredere rol t.o.v. SEO of SEA als specialisme.

Klanten portfolio

Kennis & competenties

Als online marketeer voor Okura lag de main focus op SEA maar er waren meerdere aandachtsgebieden waar ik mijn focus op heb kunnen leggen. De kennis van SEO, A/B testen en Hotjar heb ik hier goed kunnen toepassen. Als online marketeer onder andere verantwoordelijk gewenst voor het uitvoeren van onderstaande taken:

✅ Google Ads – Aanmaken, opstellen, beheren en verbeteren van Google Ads campagnes

✅ Aanmaken en inrichten Search Engine Advertising campagnes met bijbehorende ad-groups, gedeelde budgetten, verschillende extensions etc.

✅ Opstellen en bewaken van advertentiebudgetten

✅ Opstellen en aanmaken responsive en dynamische display ads (Google Web Designer)

✅ Zoekwoorden onderzoek

✅ Analyseren van uitsluitingszoekwoorden

✅ Uitdenken, opstellen en live zetten van A/B testen met behulp van Google Optimize (inclusief Regular Expression / RegEx)

✅ Adviseren en inrichten Google Tag Manager

✅ Hotjar

✅ Google analytics: van e-commerce en het aanmaken goals tot het opstellen van dashboards en aangepaste rapporten

Certificering(en) & ervaring

✅ Google online marketing certificering

✅ Google Ads certificaten

✅ Google Analytics certificaat

✅ 2 jaar SEA ervaring

✅ 3-5 jaar SEO ervaring

✅ 1 jaar ervaring met Google Tag Manager

✅ 1 jaar ervaring met Hotjar

✅ Ervaring met Google web designer

✅ Zowel zelfstandig als in teamverband werken